Який канал лідогенерації обрати при обмеженому бюджеті

У світі інтернет-маркетингу існує безліч каналів просування, які допомагають підвищити впізнаваність бренду, генерувати нові ліди, залучити нових клієнтів та збільшити продажі. Однак, при обмеженому бюджеті потрібно обирати найбільш ефективний та рентабельний канал просування. У цій статті ми розглянемо кілька каналів просування, які підійдуть при обмеженому бюджеті.
Розглянемо на прикладі, якщо у вас є бюджет у 25 000 грн.
Відразу відзначимо, що за нашим досвідом — це мінімальний бюджет, з яким потрібно звертатися до агентства або до фахівця, якщо ви налаштовані серйозно інвестувати та масштабувати бізнес і хочете отримати дійсно експертів у своєму ділі.
Канали інтернет-маркетингу
SEO — це пошукова оптимізація, яка дозволяє просувати сайт в пошукових системах, щоб збільшити його видимість та привернути більше відвідувачів. SEO — це довгостроковий та стабільний канал просування, який допомагає привернути безкоштовний трафік на сайт.
Для ефективного SEO необхідно провести аналіз ключових слів, оптимізувати контент на сайті, поліпшити технічні характеристики сайту, отримати посилання з інших сайтів та провести моніторинг результатів.
SEO може зайняти деякий час, перш ніж почне приносити результати, але є одним із найефективніших каналів просування.
Згідно відкритих джерел, середня зарплата SEO спеціаліста в Україні (на 2023 рік) становить приблизно 20 000 — 30 000 грн в місяць. Однак, в деяких регіонах та компаніях, зарплата може бути як нижче, так і вище цієї середньої цифри. SEO спеціалісти з досвідом роботи від 3-5 років можуть розраховувати на вищу зарплату, яка може досягати 40 000 — 60 000 грн в місяць.
Багато SEO спеціалістів, які працюють на фрілансі, розглядають проектну роботу. Такий спеціаліст обійдеться в середньому від 10 000 — 15 000 грн в місяць залежно від навичок та складності проекту. У бюджет також необхідно закладати додаткові витрати на роботу програміста, написання статей в блозі та бюджет на розміщення посилань.
Багато SEO-спеціалістів, які працюють на фрілансі, розглядають проектну роботу. Такий фахівець обійдеться у середньому від 10 000 — 15 000 грн на місяць в залежності від навичок та складності проекту. У бюджет також необхідно закладати додаткові витрати на роботу програміста, написання статей у блозі та бюджет на розміщення посилань. У середньому, помітні результати по SEO можуть почати проявлятися протягом 3-6 місяців після початку робіт з оптимізації сайту. Однак, для більш конкурентних запитів та галузей, результати можуть почати проявлятися тільки через 6-12 місяців або більше.
Розглядаємо, що мінімально вам знадобиться 10 000 грн * 3 місяці = 30 000 грн. Це робота спеціаліста. Мінімум 5000 грн на місяць закладайте в бюджет на програміста, статті та зворотні посилання = 15 000 грн. Всього на перші 3 місяці вам знадобиться приблизно 45 000 грн. Це не означає що після 3х місяців вам не треба буде інвестувати у SEO, це постійна робота.
Контекстна реклама
Контекстна реклама – це реклама, яка відображається в пошукових системах, на сайтах та соціальних мережах, що відповідають запитам користувача. Контекстна реклама дозволяє залучати цільову аудиторію на сайт та збільшувати кількість конверсій.
Для налаштування контекстної реклами необхідно визначити ключові слова, які будуть використовуватися для показу реклами, вибрати відповідні майданчики для розміщення реклами та визначити бюджет кампанії.
Контекстна реклама може бути досить дорогою, але якщо правильно налаштована, вона може мати хороший результат. Величезним плюсом контекстної реклами є 100% контроль ваших витрат та моментальні результати у вигляді якісного трафіку, цільових лідів та продажів.
Послуги спеціаліста з контекстної реклами в середньому коштуватимуть 10 000 грн. Решту бюджету 15 000 грн, ви можете витрачати на рекламу в Google. Можливо, для більш високої конверсії вашого сайту чи лендингу, вам необхідно буде трохи відредагувати сайт, або створити окрему посадкову сторінку під вашу пропозицію.
Таргетована реклама
Таргетована реклама може бути рентабельним каналом, якщо у вас є бюджет у розмірі 25 000 грн, але важливо розуміти, що ефективність цього інструменту просування залежатиме від вашої цільової аудиторії та ринку.
Таргетована реклама в Facebook дозволяє налаштувати рекламу на певну аудиторію з урахуванням її інтересів, поведінки, віку, статі та інших параметрів. Це дозволяє максимально точно залучати цільових клієнтів на ваш сайт та підвищувати конверсію.
Однак, для успішної реклами, що таргетує, необхідно провести аналіз вашої цільової аудиторії і конкурентів, визначити ключові параметри для націлення, розробити ефективні рекламні оголошення і максимально переконливо представити вашу пропозицію. Ефективність таргетованої реклами може бути обмежена залежно від вашої ніші та конкуренції на ринку.
У Фейсбуці є кілька видів рекламних кампаній, які дозволять якнайточніше залучити вашу цільову аудиторію. Таким чином, таргетована реклама може бути хорошим вибором для просування бізнесу при обмеженому бюджеті, але важливо провести аналіз ринку та визначити, чи підходить цей інструмент вашій цільовій аудиторії та бізнесу в цілому.
Середня зарплата фахівця з таргетованої реклами становить від 15000 до 40000 грн. в місяць. Звичайно, є і великі проекти, де вартість ведення буде і $2000, але ми не про це. Вартість ведення таргетованої реклами проектно для мікро та малого бізнесу в середньому становить від 10 000 грн. Інші 15 000 грн – ваш бюджет на рекламу, що загалом непогано і це може бути чудовим стартом для вашого бізнесу.
Соціальні мережі або SMM
Соціальні мережі – це популярний канал просування, який дозволяє залучати цільову аудиторію на сайт та збільшувати впізнаваність бренду.
Для просування у соціальних мережах необхідно визначити свою цільову аудиторію, вибрати відповідні соціальні мережі та розробити контент-стратегію. Контент у соціальних мережах має бути цікавим та корисним для користувачів, що допоможе залучити більшу кількість передплатників.
Варто враховувати, що просування у соціальних мережах може зайняти багато часу та потребує постійної роботи над контентом та взаємодією з передплатниками. Під SMM найчастіше мають на увазі Instagram просування.
Для нашого бюджету це досить дорогий канал, ведення SMM проекту може коштувати від 15 000 до 40 000 грн. і більше (все залежить від специфіки проекту та завдань). Це аналог SEO, де результати можуть бути видно лише за кілька місяців. Візьмемо мінімальну вартість ведення 15 000 на місяць * 5 місяців та отримаємо 75 000 грн. Плюс потрібно закладати бюджет на акції (до $100 на місяць), можливу колаборацію з блогерами або інші активності.
Email-маркетинг
Email-маркетинг – це відправка електронних листів клієнтам та передплатникам з метою збільшення продажів та підвищення лояльності клієнтів. Email-маркетинг є одним із найдешевших та найефективніших каналів просування. Для ефективного email-маркетингу необхідно скласти список адрес електронної пошти клієнтів, визначити цілі кампанії, розробити контент та підготувати макети листів.
Останнім часом на додаток до емейл-маркетингу додають месенджер-маркетинг, так як величезна кількість людей користуються месенджерами (Телеграм, Вайбер), це зручно, швидко та сучасно.
Як правило, Email-маркетинг є додатковим каналом комунікації та продажів до ваших інших маркетингових каналів. Вартість ведення проекту емейл-маркетологом може змінюватись від 10 000 грн. в місяць.
Відео-маркетинг
Відео-маркетинг – це використання відеоконтенту для залучення цільової аудиторії та збільшення впізнаваності бренду. Відеоконтент може бути розміщений на YouTube, на сайті компанії, в соціальних мережах або використовуватися в контекстній чи таретованої рекламі.
Для ефективного відео-маркетингу необхідно визначити мету кампанії, розробити якісний контент, визначити майданчики для розміщення відео-контенту та визначити бюджет кампанії.
Відеомаркетинг є ефективним каналом просування, який може залучити велику кількість цільової аудиторії.
Для невеликих проектів, головною ціллю яких є прямий продаж, ми рекомендували б використовувати цей канал в останню чергу. Тільки створення якісного відео ролика може коштувати від $500 до кількох тисяч. Крім цього потрібно вибрати агентство, яке займатиметься залученням трафіку для вашого відео. Це може бути як органічний, платний або комбінований трафік.
Висновок
Для успішного запуску проекту вам потрібні інвестиції в рекламу. Виходячи з бюджету в 25 000 грн., ми рекомендуємо розглянути насамперед контекстну рекламу або таргетовану. Кожен проект є індивідуальним і потрібно досліджувати пропозицію та попит, конкуренцію, оффер і на цьому будувати стратегію залучення клієнтів у ваш бізнес.
Наша команда допомагає бізнесам побудувати правильні комунікації та залучати клієнтів за допомогою інструментів інтернет маркетингу понад 9 років. Зверніться до наших фахівців зараз, і ми допоможемо вибудувати ефективну стратегію для вашого бізнесу, виходячи з ваших бізнес-завдань!